Erazm Erazm
911
BLOG

Dlaczego Francja interweniuje w Mali?

Erazm Erazm Polityka Obserwuj notkę 11

 Od soboty Francja  rozpoczęła interwencję przeciw terrorystom/islamistom w afrykańskim państewku Mali.

Zapowiadając że walczy z terrorystami i islamistami, by przeciwstawić się ich ekspansji itd

Zastanawiałem się jaka jest prawdziwa przyczyna tej nagłej akcji.

Odpowiedź dał mi znajomy z Francji - po prostu w Mali znajdują się olbrzymie złoża uranu - a Francja jest ich importerem - w końcu 90% energii jest tam wytwarzane w elektrowniach atomowych.

Czyli jak zwykle chodzi o interesy - islamiści mogli by sprzedawać uran np Iranowi. Lub po prostu zablokować jego sprzedaż do Francji co także by zagroziło jej interesom.

Dla mnie jest to dość proste i logiczne  wyjaśnienie - nie wierzę w nagłą obronę demokracji przed terroryzmem..

Nasuwają się na koniec 2 pytania: dlaczego w takim razie mamy tam wysyłac nasze wojska (o czym napomknął dziś min. Sikorski)? W obronie francuskich interesów?

Drugie pytanie: dlaczego informacji o uranie nie znalazłem w żadnym polskim artykule o tym konflikcie?

Erazm
O mnie Erazm

ojciec czwórki dzieci, czytający tylko papierowe książki,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka